TÁMOP 3.1.4 (2011-2012)

„LUCA, A BOSZORKÁNY” témahét (2011. december 12-16. középső csoport)
A témahét célja, feladata:
A téli népszokások megismertetése, kiemelten Luca napjához kötődő szokások összegyűjtése, a jeles naphoz kapcsolódó hiedelmek megbeszélése.
Az adventi időszakhoz kapcsolódó LUCA napi néphagyományok, szokások felelevenítése, ápolása a TŰZ modulon belül.
Kommunikációs képesség fejlesztése.
A gyermekek erkölcsi-szociális érzelmeinek alakítása.
A közösen átélt élmények, tapasztalások öröme.
A gyermekek esztétikai élmények kibontakoztatása.
A gyermekek intellektuális érzelmeinek biztosítása.
Kíváncsiságukat felkeltő differenciált tevékenységeken keresztül szerezzenek tapasztalatokat.
A témahét tevékenységeit úgy építettük fel, hogy a gyermekek megtalálják a fejlettségüknek megfelelő élményt és tapasztalásszerzési lehetőségeket.
A változatos zenei, irodalmi, vizuális, mozgásos dramatikus ill. néphagyományok megismerését.

„Ég a gyertya, ég” témahét (2011. december 12-16.)
A témahét célja, feladata:
• A téli népszokások megismerése, a jeles napokhoz kapcsolódó tevékenységek megismerése, néphagyományok ápolása, kipróbálása és megbeszélése a TŰZ modulon belül.
• Kommunikációs képesség fejlesztése.
• Hogyan készülhetünk az ünnepekre? – ötletek, javaslatok gyűjtése.
• Az ünnepek szerepe a családok életében. Egymás szokásainak megismerése.
• Meglévő ismereteik bővítése, felhasználása.
• A gyermekek erkölcsi-szociális érzelmeinek alakítása.
• A közösen átélt élmények, tapasztalások öröme.
• A gyermekek esztétikai érzelmek kibontakoztatása.
• A gyermekek intellektuális érzelmeinek biztosítása.
• Kíváncsiságukat felkeltő differenciált tevékenységeken keresztül szerezzenek tapasztalatokat.
• Felszabadult, vidám, élményteli hét biztosítása gyermekek és felnőttek részére egyaránt, ünnepi készülődés örömei, ráhangolódás az ünnepre.
A témahét tevékenységeit úgy építettük fel, hogy a gyermekek megtalálják a fejlettségüknek megfelelő differenciált élmény és tapasztalásszerzési lehetőségeket. A változatos zenei, irodalmi, vizuális, mozgásos, dramatikus ill. néphagyományokat felelevenítő tevékenységek segítsék elő az adventi hagyományok megismerését.